3 נוסחאות לקופירייטינג איכותי

3 נוסחאות לקופירייטינג איכותי

תוכן עניינים

3 נוסחאות לקופירייטינג איכותי

מי בכלל צריך 3 נוסחאות לקופירייטינג איכותי?

מכירים את עולם הקופירייטינג? אם אתם בעלי עסקים, חשוב מאוד שהתשובה שלכם תהיה "כן". קופירייטינג מהווה את כל התוכן השיווקי שהעסק שלכם מייצר, וחשוב שתוכנו יסייע לאזן בין חזון החברה שלכם ובין הרצונות וההעדפות של הלקוחות שלכם או קהל היעד.

רוב בעלי העסקים מתקשים להצליח ולייצר תוכן קולח וסוחף שמדבר בשפה של הלקוחות שלו ומביא לפניות חמות מהתנור. בדיוק בשביל זה אני פה, רק מחכה לסייע לכם לקחת את העסק שלכם קדימה עם קופי מושלם שמניע לקוחות לבחור דווקא בכם.

אבל… אם אתם עדיין מרגישים את היצירתיות בוערת באצבעות ורוצים להתנסות בעצמכם, הכנתי לכם כאן 3 נוסחאות לקופירייטינג איכותי שהם ממש כמו צ'יטים, ויעזרו לכם לייצר קופי נעים שמשדר את המסרים הנכונים.

ועם זאת, זכרו! הכול מתחיל ומסתיים ביצירתיות. ככל שתהיו יצירתיים יותר, כך עולים הסיכויים שהמילים שלכם יתפסו את עין הלקוחות, וגם יובילו אותם לרכוש את השירותים והמוצרים שלכם מתוך השתוקקות מבעבעת או התעוררות של צורך.

נוסחת פ-ב-י

נוסחת פ-ב-י היא אחת הנוסחאות המוכרות ביותר בעולם הקופירייטינג, והיא מהווה אסטרטגיה מעולה לפיתוח של תכנים יצירתיים ואיכותיים. בדומה לרוב נוסחאות הקופי, הנוסחה מורכבת משלושה מרכיבים:

  • פיצ'רים – נסו להגדיר אלו שירותים ומוצרים בית העסק שלכם מציע בצורה האנרגטית והמושכת ביותר.
  • בעיה – הגדירו מה הבעיה או הצורך שיש ללקוח, שבאמצעות השירות או המוצר שלכם הם פותרים? לדוגמא, ארומה פותרת לנו את הצורך להתעורר בכך שהיא מוכרת קפה או את הצורך לאכול (רעב/תיאבון) על ידי סיפוק מזון. המוצרים והשירותים הם כלליים, ויכולים להתאים לכל חברה העוסקת בתחום שלכם או להשיק להן.
  • יתרונות – הגדירו מהם היתרונות שהלקוחות מרוויחים מהשירות או המוצר שלכם, ולמה כדאי להם לבחור בכם, על פני יתר המתחרים המציעים בדיוק את אותם השירותים והמוצרים? המטרה כאן היא להיות יותר ספציפיים, ולהמחיש את הבידול שלכם כלומר, את הייחודיות ומה שאתם תורמים ללקוחות שלכם, שמתעלה על פני יתר המתחרים.

נוסחת ה- פ-ב-י תסייע לכם לייצר תכנים הקשורים להצגה וסיפוק של שירותים ומוצרים בקלות. כל שעליכם לעשות הוא לקחת את ההגדרות שיצרתם, ולחשוב על מילים נרדפות ודרכים שונות להעביר אותן בצורה הברורה והמושכת ביותר.

כשאתם מרגישים שיש בידכם טקסט כיפי וקריא, הממחיש את הייחודיות שלכם ומשדר אותה בשפה של קהל היעד, זה הזמן לשגר אותו לאוויר העולם.

נוסחת ל-א-ב

נוסחת ל-א-ב היא נוסחה מיוחדת מתוך 3 נוסחאות לקופירייטינג איכותי משום שהיא אוהבת לספר סיפורים, ומאוד נוח להשתמש בה בכדי לספר אותם. היא מסייעת לזהות את נקודות הכאב של הלקוחות, וכיצד להדגיש אותן ואת הפתרונות עבורם בצורה רגשית, מרשימה ומפתה.

3 נוסחאות לקופירייטינג איכותי
3 נוסחאות לקופירייטינג איכותי
  • לפני – מה הלקוחות שלכם חווים עכשיו.
  • אחרי – מה הלקוחות שלכם ירוויחו אחרי שירכשו את השירות או המוצר שלכם. מה הרכישה הזו תפתור להם בחיים? נסו להעמיק בתשובה. לדוגמא, פניה לספר תעזור ללקוח ליהנות משיער מעוצב ובריא יותר, ססגוני יותר, ואף להרגיש יותר טוב בנוגע לעצמם וליהנות מביטחון עצמו גבוה יותר.
  • בין לבין – הגדירו את התהליך שעל הלקוח לעבור בכדי להגיע מ"לפני" ל"אחרי". אם אתם מבצעים מכירות ברשת, בטלפון ובאופן פרונטלי, יתכן ומדובר בשלושה תרחישים נפרדים.

אנשים אוהבים לקרוא סיפורים ולהיחשף למידע ועובדות מעניינות דרך סיפורים אלה. נסו להרכיב מכל השלבים טקסט קוהרנטי המעביר היטב את המסרים שאתם רוצים להעביר ללקוחות בדרך סיפורית, המתקשרת לבית העסק שלכם, לשירות שאתם מספקים או לבעיה שאתם פותרים.

נוסחת א-ה-ה-ה

נוסחה שנוקטת בגישה מיוחדת להמרות, ומעודדת את הקוראים להתחייב אל המותג כלקוחות, בזכות ההוכחות וההבטחות שאתם מעניקים להם.

  • אלמנט ויזואליתמונה, סרטון, באנר או כל אלמנט ויזואלי אחר שיכול לתפוס את עין הלקוחות ולעורר בהם תשוקה וסקרנות. מומלץ שהאלמנט הוויזואלי יכלול צבעים המתקשרים לבית העסק או למוצר שאתם מפרסמים.
  • הבטחההסבירו כיצד ההצעה שלכם מספקת את התשורה של הלקוחות.
  • הוכחההציגו ראיות הממחישות את ההבטחה שלכם, ומעניקות בסיס לשכנועים שלכם בהמשך.
  • הנעה לפעולהשכנעו את הלקוח להתחייב.

הבטיחו רק את מה שאתם יכולים לקיים במאת האחוזים, השתמשו בהוכחות קונקרטיות ואמיתיות והשקיעו זמן רב במחשבה על הנעה לפעולה שאכן תעורר את הלקוחות להיות אקטיביים ולרכוש מכם שירות או מוצר.


עבודה לפי 3 נוסחאות לקופירייטינג איכותי מסייעת "לצייר בתוך הקווים" כלומר, להצליח ולייצר תוכן איכותי לפי חוקי עולם השיווק שמעבירים את המסרים הנכונים, ותוך כך מייצגים את המוניטין והחזון של החברה. עבודה לפי החוקים בשילוב עם התמדה מניעות להצלחה. עלו והצליחו.

אהבתם? שתפו...