5 אלמנטים לקופירייטינג טוב

5 אלמנטים לקופירייטינג טוב

תוכן עניינים

5 אלמנטים לקופירייטינג טוב

כמובן שיש יותר מ- 5 אלמנטים לקופירייטינג טוב בלבד, אבל אלו החשובים והחיוניים ביותר בעיניי, ואני ממליצה להכיר אותם היטב בין אם אתם כותבים קופי, ובין אם אתם בית עסק שמחפש קופירייטר או קופירייטרית איכותיים שיעניקו לכם שירות שמביא לתוצאות. להלן 5 אלמנטים לקופירייטינג טוב.

1. כתיבה תחבירית נכונה וללא שגיאות כתיב

כן, האלמנט הראשוני הוא הבסיסי ביותר. כפי שבשיעורי לשון היה חשוב שנכתוב נכון, כך גם בכל תוכן או טקסט שנוצר בעבור בית העסק שלכם. אחרי הכול, תוכן לא מובן או תוכן עם שגיאות כתיב שולח מסרים של חוסר מקצועיות, חוסר אחריות ואי יכולת לממש את ההבטחות שלכם. שום לקוח לא ירצה לפנות לבית עסק שמפרסם תכנים שנראים כך.

אולי זה יפתיע אתכם, אך אם תציצו באתרים שונים תגלו אינספור כתבות זוועתיות. חלק מהכתבות הללו נוצרו ספציפית לפי ההנחיות של גוגל, בצורה כל כך אגרסיבית עד שהתוכן נמתח ונשבר, וכבר אין יכולת להבין אותו. במקרים אחרים, פשוט מדובר בכותבי תוכן וקופירייטרים עצלנים, שלא זוכרים על מה הם כותבים או פשוט כותבים בלי לשים לב להיגיון או לזרימה הרעיונית של התוכן.

נכון, כולנו יכולים לעשות טכויות חח, ושגיאת כתיב פה ושם יכולה להיות נסלחת. עם זאת, ברגע שלקוחות רואים שגיאות כאלו בתוכן, במיוחד בדפי הבית או השירות של הלקוחות, הם לא סולחים כל כך מהר, ואפילו מעדיפים לבחור בבית עסק אחר, המשדר מקצועיות ואיכות.

קופירייטרים מקצועיים לרוב משתמשים בתוכנות עריכה ומוודאים שאין שום שגיאת כתיב, לפני שהם מפרסמים את התכנים באתר שלכם. זה הבדל משמעותי בין קופירייטר מאורגן לקופירייטר עצלן.

2. טכניקת שכנוע מושלמת ללא סדקים

אחרי הכול, זה מה שאנחנו עושים הכי טוב – משכנעים. נכון, "כל מורה חושבת שהמקצוע שלה הכי טוב", אבל אני באמת מאמינה שהמילים הן אלו שמשכנעות את הלקוח לקנות. כן, העיצוב מושך אותו לקרוא, אבל הכתיבה היא זו ש"מדברת אתו", מספקת לו יתרונות ומנטרלת התנגדויות, כך שישתכנע לפנות אליכם ולקנות דווקא מכם.

בין אם אתם מוכרים שירותי עריכת דין או בגדי ים, אתם מוכרים רגשות. למה לקנות דווקא את בגד הים שלכם? כי הוא יעניק ללקוחות ביטחון. למה לפנות לשירותי עריכת הדין שלכם? כי אתם תספקו להם הגנה. קופירייטר טוב יודע להעביר את המסרים הללו ללקוח ביעילות, ועל ידי כך לנטוע בהם את התחושה שאם יבחרו בכם, הם גם יחוו את הרגשות המרטיטים הללו ויזכו בתוצאות שהם מחפשים.

3. קליל, פשוט, קצר ולעניין

מבין 5 אלמנטים לקופירייטינג טוב זה אחד החשובים, מאחר ולפעמים כל כך פשוט ללכת לאיבוד באוצר המילים של מקצוע מסוים. ניקח רופא, עורך דין או אדריכל, לדוגמא. לכל אחד מאנשי המקצוע הללו אוצרות מילים מורכבים, שרוב האנשים שזקוקים לשירותים שלהם לא יבינו בחיים. אז מה יעזור להם לכתוב כך? להשתמש במילים כמו גרמושקה או היסטרקטומיה? עדיף שכבר תכתבו ג'יבריש, אולי את זה הם יצליחו להבין.

השתדלו להימנע ממילים כאלו בכל מחיר, ובאותה נשימה גם ממילות סלנג, קללות או כל צורה של שיח שאינה מייצגת אתכם בצורה מקצועית ואמינה. ועם זאת, אין שום סיבה להשתמש בשפה גבוהה מדי, שיתכן ותהיה קשה לקריאה בעבור חלק מהלקוחות. 

קופירייטרים מעולים, ממש כמוני, יודעים איך להעביר מסרים בצורה נעימה וקולחת כך שגם ילד בכיתה ג' וגם מנכ"ל של חברה יוכלו להבין אותם, וזה כל הקסם.

5 אלמנטים לקופירייטינג טוב
5 אלמנטים לקופירייטינג טוב

4. הנעה לפעולה עם אנרגיות חזקות

היכולת להסביר בצורה מכשפת וקוהרנטית אודות המותג, המוצרים, השירותים, החזון והמשימה של המותג שלכם, מהווה רק 50% מתהליך הכתיבה. חשוב שעם סיום הכתיבה של כל טקסט, בסיומו תעמוד הנעה חזקה לפעולה, שמסבירה ללקוח מה עליו לעשות בצורה ברורה ומזמינה.

אחרי הכול, מטרת העל של כל אחד מתוך 5 אלמנטים לקופירייטינג טוב היא להעביר ללקוח מסרים שיניעו אותו לפנות אליכם, לקנות מכם או פשוט להפוך ללקוחות נאמנים.

קופירייטר איכותי יודע כיצד לגרום ללקוח להבין שכדאי לו לפנות אליכם, את היתרונות שיקצור כתוצאה מכך וכיצד לעשות זאת בצורה עוטפת ומשכנעת המניעה לפעולה.

5. תוכן מותאם SEO

תוכן מותאם SEO הוא אחד מתוך 5 אלמנטים לקופירייטינג טוב החשובים ביותר, משום שמדובר בתוכן שמותאם להעדפות של גוגל. ישנם כללים וחוקים רבים שלפיהם מומלץ לכתוב תוכן, כך שגוגל יקדם אותו לראש שרשרת תוצאות החיפוש, ועל ידי כך יגדיל את הסיכויים שהלקוחות ייחשפו לתוכן שלכם קודם, וגם יבחרו בכם קודם.

ישנם פקטורים רבים שיש להתחשב בהם בכדי לקבל דירוג גבוה מגוגל, ומילות מפתח מהוות רק חלק קטן ממנו. בנוסף, חשוב למצוא את האיזון בין הרצונות וההעדפות של גוגל, לצרכים ולסטייל של קהל היעד.

תוכן שמשרת את גוגל ועדיין שומר על יצירתיות, כתיבה קולחת ואינפורמטיביות, לרוב יביא את הלקוחות ליהנות מהקריאה, וגם לבחור בכם עם סיומה.

5 אלמנטים לקופירייטינג טוב מהווים רק את קצה המזלג, וישנם אינספור פקטורים שיש לשקול בכדי לייצר קופי איכותי שתופס את העין, ומניע לקוחות לפעולה.

*הכתבה 5 אלמנטים לקופירייטינג טוב שייכת באופן בלעדי לחברת עדן אינק ואינה ניתנת להעתקה. תודה, ויום מהמם 😊.

אהבתם? שתפו...