מה זה קופירייטינג? השאלה שכולם שואלים אותי כשאני אומרת להם במה אני עוסקת. רוב האנשים לא באמת מכירים את המקצוע או מבינים מה עומד מאחוריו, לכן אני כאן לעשות סדר ולספק את כל התשובות לכל השאלות.
אז… מה זה קופירייטינג?
קופירייטינג כולל כתיבה של תכנים, ובעיקר של תכנים שיווקיים:
- תכנים לאתרים ודפי נחיתה – ממש כמו דפי השירות והאתר שלי. כל מילה שכתובה באתר זה נכתבה מתוך מקום של מחשבה, אהבה רבה למקצוע, ורצון להמחיש לכם עד כמה חשוב לי לייצר תוכן שייגע בלב הלקוחות שלכם ויניע אותם לפעולה, בדיוק כפי שאני עושה בשבילי.
- מאמרים פנימיים (SEO) – יצירה של כתבות ממש כמו זו, בהתאם להנחיות של גוגל. המטרה של כתבות מסוג זה היא להעניק לקוראים ערך מוסף, לעודד אותם לבטוח בבית העסק ולפנות אליו במידת הצורך. התאמת כל מאמר להנחיות של גוגל מגדילה את הסיכויים שהלקוחות הרלוונטיים ימצאו את המאמר, ובזכות זאת יבחרו בכם על פני כל המתחרים האחרים בשוק.
- כתבות חדשותיות ומאמרים חיצוניים – מאמרים המתפרסמים בעיתונים, מגזינים ובאתרי החדשות הגדולים ביותר בארץ ובעולם, בכדי לעשות באזזז לבית העסק ולהעניק ללקוחות תחושה כי מדובר בחברה חזקה ואמינה, שכדאי ואף מומלץ לבחור לפנות אליה.
- פוסטים וסושיאל – מה זה קופירייטינג לרוב מתחיל ונגמר בסושיאל כלומר, ביצירת פוסטים לרשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, יו-טיוב, פינטרסט ועוד ועוד. הפוסטים יכולים להיות אורגניים כלומר, להתפרסם דרך העמוד של בית העסק או לחלופין, להוות קמפיין פרסומי ממומן, שכולל טרגוט של קהלי יעד רלוונטיים. הקמפיין או פרסומת יופיעו בפני הלקוחות המתאימים, ויעודדו אותם להכיר את בית העסק ולפנות אליו במידת הצורך.
- תסריטים – לפרסומות, סרטונים שיווקיים אודות בית העסק, השקה של מוצר ספציפי או לסטארטאפים המעוניינים להציג יוזמה חדשה למשקיעים.
- באנרים, שמות וסלוגנים לעסקים, פרסומות ממומנות בגוגל וברשת המדיה של גוגל.
וזה עוד רק על קצה המזלג. האמת היא שלקופירייטר יש כל כך הרבה כובעים, שלפעמים אני מבינה למה לאנשים כל כך קשה To wrap their head around the profession. למזלכם, בדיוק בשביל זה אני פה.

למי כדאי לפנות לקופירייטר?
אחרי שהבנו מה זה קופירייטינג עכשיו אני יכולה להסביר לכם מי צריך קופירייטרית חדה ויצירתית כמוני. האמת? כל חברה או בית עסק שרוצים לשים חותם על המפה הדיגיטלית צריכים אותי, מאחר וחשוב שכל מילה ומילה יחקקו בלב הלקוחות ויעודדו אותם לפנות אליכם.
חשוב לייצר טקסט שלא רק שיווקי כלומר, ריק מתוכן, אלא גם מעביר מסרים ללקוח ומעניק לו מידע חיוני. מידע אמיתי עם יצירתיות ואנרגיות נכונות, המשדרות מקצועיות, אמינות והצלחה, מעניקות ללקוח את התחושה שהוא יכול לסמוך עליכם.
בסופו של יום, כל מילה ומילה חשובה. בין אם אלו המילים במאמר זה או מילה אחת לכפתור יצירת קשר, המילים הנכונות יעניקו ללקוחות את התחושות הנכונות, ולימים גם יעודדו אותם לבחור בכם.
איך קופירייטינג עובד?
אז איך מייצרים קופי טוב? מאפיינים. כל קופי מתחיל באפיון בית העסק, החזון והמטרה שלו, מחקר מתחרים מעמיק ואפיון קהלי יעד רלוונטיים. המידע הזה עוזר לי להבין איך כדאי לי לכתוב תכנים עבורכם, כך שייגעו בלקוח בצורה הנכונה ויעניקו לו ביטחון ליצור עמכם קשר.
אופן האפיון עשוי להשתנות מקופירייטר אחד לאחר, אך אני אוהבת לשלוח שאלון לבית העסק בכדי לקבל תשובות לשאלות מכווינות, ולאחר מכן לבצע מחקר מתחרים ובאמצעותו גם למפות קהלי יעד רלוונטיים. לאחר מכן, אני חוקרת ומאפיינת את קהלי היעד לפרטי פרטים, ומוצאת נקודות מפגש בינו לבין המותג.
עם סיום תהליך המחקר, אני יודעת בדיוק באיזו שפה לדבר בכדי לשמור על כבוד העסק, ותוך כך להעניק ללקוח תחושה שאני לוחשת באוזן שלו, כאילו אני ממש יושבת לידו. הקרבה הזו היא בעצם "הנשק הסודי שלי", שבזכותו כל כך הרבה לקוחות מצליחים לקבל פניות אורגניות רותחות כבר למעלה מ- 6 שנים.
אפשר לכתוב קופירייטינג לבד?
התשובה הקצרה היא כן. התשובה הארוכה היא כן, אבל… כמה אתם טובים בכתיבה? לאחר שהוכשרתי בקופירייטינג, למדתי את הדרכים לכתוב נכון ולאפיין את השפה הנכונה למותג, כך שתייצג נכונה את העסק ותפנה לקהל היעד באופן אישי.
אם יש לכם את היכולת לעשות זאת בעצמכם, השמיים הם הגבול. ואם לא… אז עכשיו אתם יודעים מה זה קופירייטינג ולמה אתם צריכים אותו, ובשביל זה אני פה 😉.
*הכתבה מה זה קופירייטינג שייכת באופן בלעדי לחברת עדן אינק ואינה ניתנת להעתקה. תודה, ויום מהמם 😊.