ניהול אתרים מקצועי הוא תהליך שמאגד תחתיו את כל הפעולות הנדרשות כדי לשמור על אתר פעיל, עדכני ומקודם בצורה אורגנית, במטרה להעניק ללקוחות חוויית משתמש מעולה ולבעל העסק תוצאות עסקיות טובות יותר. ניהול אתרים כולל את התחזוקה הטכנית, העדכונים, טיפול בתקלות, העלאת תכנים ומוצרים, והתאמה לקידום במנועי חיפוש (SEO). שירות זה מתאים במיוחד לאתרי קומרס שמציעים מכירה אונליין וזקוקים לניהול מתמשך ומוקפד כדי להישאר רלוונטיים ולשפר את ביצועי המכירות שלהם.
קידום אורגני, העלאת מוצרים, יצירה של חוויית משתמש, מיפוי אסטרטגיית חדירה לשוק כולל מבצעים וקופונים ואפילו חיבור האתר למערכת תפוצת מיילים הם רק חלק קטן מהמשימות שניהול אתרים כולל. בנוסף, ניהול אתרים יכול לכלול הקמת אתר אינטרנט בוורדפרס ובשופיפיי, חיבור למערכות אוטומטיות לשיווק וקידום ממומן, כך שהאתר לא רק ישרת את העסק באופן יומיומי, אלא גם יפעל בצורה חכמה ויעילה כדי להגדיל את ההכנסות.
מתי כדאי לפנות לשירותי ניהול אתרים מקצועיים?
כדאי לפנות לשירותי ניהול אתרים מקצועיים כבר בשלבי הבנייה של האתר. למעשה, כאשר מתחילים לבנות אתר חדש, עיקר העבודה מתרכז בשלב הזה. בשלב הבנייה יש צורך להעלות מוצרים רבים ולחבר את האתר לשירותים שונים כמו מערכות תשלום, תפוצת מיילים ועוד.
כאשר נבחר מנהל אתרים משלב זה, הוא יכול ללוות את בעל העסק לכל אורך התהליך יחד עם המתכנת, דבר המבטיח הבנה עמוקה יותר של מבנה האתר ואופן תפעולו והכי חשוב – מניעה של עבודה כפולה והיכרות עם מערך העבודה מראשית דרכו, מה שמבטיח פעילות חלקה יותר בשוטף בהמשך הדרך.
יתרון נוסף בבחירת מנהל אתרים מהשלבים המוקדמים של בניית האתר הוא שמנהל האתרים יוכל לעזור במציאת פתרונות לבעיות טכניות רבות לפני שהן מתעוררות, ובכך להימנע מצורך לפנות שוב אל המתכנת לאחר סיום הבנייה. מנהל אתרים יכול גם לדאוג להתאמת האתר לקידום אורגני כבר מההתחלה – החל ממבנה העמודים, דרך עמודי המוצרים ועד לשילוב מילות מפתח רלוונטיות.
במקרים שבהם האתר כבר הוקם ללא ניהול מקצועי, פנייה לשירותי ניהול אתרים יכולה לשפר את חוויית המשתמש, לייעל את מהלך תפעול האתר, לשפר את נוחות ואיכות הגלישה באתר ובזכות זאת להביא לעלייה במכירות. עם זאת, מנהל האתרים יצטרך לעבור על כל העמודים הקיימים באתר כדי להתאים אותם לסטנדרטים של גוגל ולחוויית המשתמש הנכונה (כאמור, לעשות עבודה כפולה), ורק אז לפתוח בתהליך העבודה השוטפת.
ניהול אתרים – איך זה עובד בתחילת הדרך ובשוטף?
תהליך ניהול אתרים מורכב ממספר שלבים שכולם נועדו לוודא שהאתר מתפקד בצורה אופטימלית ומקדם את המטרות העסקיות של העסק.
כשהאתר עדיין בשלבי בנייה, תפקידו של מנהל האתרים הוא קודם כל לערוך שיחה עם בעל העסק והמתכנת כדי למפות את המבנה של האתר ומה הוא צריך לכלול. לאחר מכן, מנהל האתרים דואג לבסס אסטרטגיה עם טקטיקה ברורה ונוחה לביצוע.
בשלב הבא, מנהל האתר מתחיל בעבודה המעשית:
- יצירה של חוויית משתמש נוחה ומזמינה לאתר
- יצירה של קופירייטינג ותוכן לאתר, לרבות תוכן משפטי
- העלאת מוצרים ותכנים והצגתם ברמת עלית
- התאמת העמודים לקידום אורגני
- יצירה של מיילים ו- SMSסים ואוטומציה שלהם דרך מערכת מותאמת
- התקנה של תוספים ויצירה של אינטגרציה עם מערכות שונות
- השתלת מבצעים וקופונים לאחר תיאום מראש מול בעל העסק
- שיפור הסטנדרטים הכלליים של האתר מבחינת תמונות, פרטים טכניים ומידע חשוב
כל הטוב הזה יעזור ללקוחות ליהנות מהגלישה באתר, להרגיש שהוא אמין, ושהם מקבלים החלטה מושכלת כשהם בוחרים לקנות ממנו בביטחון מלא.
כחלק מהתהליך, מנהל האתרים גם דואג לערוך QA לאתר כדי להבטיח שהוא פועל כשורה, שהתוספים הדרושים מותקנים ושכל הכלים הדרושים לעבודה השוטפת עם האתר עובדים בצורה חלקה. הוא עובד בצמוד עם המתכנת כדי להבטיח שכל פסיק ונקודה במקום, ובמידה והוא מאתר תקלות במערך התפעול – מקפיד לדווח עליהן למתכנת ולפקח שתוקנו בהתאם. בנוסף, מנהל אתרים מוודא שהאתר עומד בסטנדרטים של קידום אורגני (SEO) ומבטיח שהאתר מופיע במיקומים גבוהים בגוגל.
לאחר שהאתר מוכן, מנהל האתרים ממשיך לתפעל את האתר בשוטף. ראשית, הוא מחבר את האתר למערכת תפוצת מיילים. תהליך זה כולל שתילת מיילים ו- SMSסים אוטומטיים שנשלחים ללקוחות במצבים שונים – כמו עגלה נטושה, לאחר הרשמה למועדון לקוחות ולאחר ביצוע רכישה באתר. מיילים אלו עוזרים לשמור על קשר עם הלקוחות, מעידים על שירות טוב וזמין עוברם, ומעודדים אותם לחזור לאתר ולבצע רכישות נוספות בעתיד עם חיוך בפנים וביטחון והתרגשות בלב.
במקביל, תהליך הקידום האורגני ממשיך במרץ. קידום זה כולל כתיבת מאמרים לבלוג של האתר ופרסום מאמרים באתרים חיצוניים כמו מקומונים או עיתונים כמו ישראל היום ומעריב. המטרה בקידום אורגני היא להעלות את דירוג האתר בגוגל ועל ידי כך להגביר את הנראות שלו, וזה בדיוק מה שתכנים לבלוג האתר ולאתרים חיצוניים עושים. בנוסף, חשוב להקפיד שכל המוצרים והעמודים באתר מקודמים בצורה אורגנית, כך שיופיעו במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש. ככל שהם מופיעים גבוה יותר, כך הסיכויים שהלקוחות ימצאו את האתר ויבחרו לקנות ממנו גבוהים יותר.
ניהול אתרים שוטף כולל גם העלאה של מוצרים נוספים לפי כללי הקידום האורגני, תחזוקה של האתר, עדכוני תוכנות ותוספים, טיפול בתקלות טכניות, ניהול תפוצת מיילים לחימום קהל, יצירת מבצעים וקופונים וריענון באנרים בעמוד הבית.
כל אלו יחד יוצרים אתר חי ודינמי, שמציע חוויית גלישה נעימה ומעודד לקוחות לשוב לקנות ממנו שוב ושוב בקלות ובנוחות.
סיכום
ניהול אתרים מקצועי הוא תהליך הכרחי לכל עסק שמפעיל אתר אינטרנט, במיוחד לחנויות קומרס שמציעות מוצרים למכירה אונליין. ניהול אתרים כולל תחזוקה, קידום אורגני, העלאת מוצרים, דאגה לחוויית משתמש וניהול המערכות השונות הקשורות לאתר. כאשר פונים לשירותי ניהול אתרים כבר משלב בניית האתר, מנהל האתר יכול ללוות את התהליך לכל אורכו, להבטיח שכל שלב נעשה בצורה מקצועית ולמנוע בעיות בעתיד.
חברת Eden-Ink מציעה שירותי ניהול אתרים במיקור חוץ, שמבטיחים שהאתר שלכם יתוחזק ויוקדם בצורה מיטבית. נשמח לעזור לכם לשדרג את האתר שלכם ולהפוך אותו לכלי שיווקי ומכירתי מוצלח. צרו קשר עוד היום לקבלת פרטים נוספים ושירות מקצועי עם תוצאות מוכחות.